Joga za športnike

Je hatha flow joga, katere vsebina je predvsem pri izbiri asan prilagojena športnikom. Je odlična komplementarna vadba profesionalnim in rekreativnim športnikom, še posebej posameznikom, ki se ukvarjajo s katerim od dinamičnih in vzdržljivostnih športov kot so tek, kolesarjenje, triatlon, smučanje, dvigovanje uteži, saj ti pri svojih treningih zelo obremenjujejo določene mišične skupine in sklepe. S pomočjo joge mišice primerno raztezamo ali krepimo (npr.raztezanje zadnjih stegenskih mišic pri tekačih in kolesarjih), povečujemo gibljivost sklepov (npr. ramenskega obroča pri plavalcih), izboljšujemo ravnotežje ipd.

Redna vadba joge deluje pozitivno na izboljšanje srčno-žilnega in dihalnega sistema, povečuje moč mišic, njihovo gibljivost in prožnost, hitrejšo regeneracijoizboljšuje ravnotežje, vpliva na boljšo koncentracijo in zavedanje telesa ter blagodejno vpliva na prebavni sistem in pomaga uravnavati zdravo telesno težo. Ima še vrsto drugih učinkov, ki pomagajo izboljšati tako psihomotorične sposobnosti kot druge dejavnike, ki lahko pripomorejo k boljšemu športnemu rezultatu.​

Vsak dela po svojih zmožnostih. Sam preceni do kod sežejo njegove/njene sposobnosti in se nauči spoštovati svoje fizične omejitve in dela na tem, da jih premaga.


KRATEK OPIS URE

Na začetku ponavadi izvajamo različne dihalne tehnike in ogrejemo fizično telo z nežnimi vajami ter pozdravi soncu (če ga ne znate, ne skrbite, naučili se ga bomo skupaj). Temu sledi zaporedje raznovrstnih jogijskih položajev s povdarkom na pravilni izvedbi v katerih ponavadi ostajamo 3-5 dihov. Vsak jogist lahko izvede izbrane položaje glede na svoje jogijsko znanje in zmožnosti, dobite pa tudi napotke za uporabo pripomočkov kot so odeja, bolster in kvader. Zato je primerna za vse, tudi tiste najbolj “negibljive in zategnjene”. 🙂

Za zaključek se prepustimo 5-10-minutnemu sproščanju v položaju trupla – Shavasani.

Primerna za vse nivoje jogistov. Predhodne izkušnje niso potrebne.

URNIK

Napotki za vadbo joge

Dodatne koristi joge:

  • povečuje moč
  • povečuje prožnost in mišični tonus
  • Izboljšanje koncentracije in fokusa misli
  • spodbuja telesno in duševno ravnovesje
  • razvija pravilnejšo držo telesa
  • zmanjšuje stres
  • spodbuja občutek sproščenosti in miru
  • povečuje zmogljivost pljuč za boljše dihanje