Napotki za vadbo joge

PRED VADBO

  • za vadbo potrebujete svojo joga blazino. Če je še nimate, nas o tem predhodno obvestite, da vam lahko za prvo vadbo posodimo našo. Na vadbi se lahko potem pogovorimo kakšna je najbolj primerna.
  • jogo je najbolje vaditi s praznim želodcem, priporočamo vam, da zadnji obrok zaužijete dve do tri ure pred vadbo
  • vodo je priporočljivo piti najmanj 30 minut pred vadbo in 15 minut po vadbi. Med vadbo pitje odsvetujemo, saj tako lažje ohranjamo primerno toploto v telesu in pretok energije.
  • na sebi imejte lahka in udobna oblačila, ki omogočajo nemoteno gibanje
  • izogibajte se močnim dišavam (deodorantom, eteričnim oljem, parfumom, kolonjski vodici), saj bomo tako lažje ohranjali svežino prostora. Prav tako so močni vonji lahko zelo moteči za ostale vadeče
  • v primeru slabega počutja, prehlada, vročine, vas prosimo, da se vadbe NE udeležite, zaradi možnosti prenosa okužbe na ostale udeležence in učitelja
  • točnost je stvar bontona in izkaz obzirnosti do vseh vadečih. Na skupinsko vadbo hodite tako, da boste vsaj 5 minut pred začetkom že na vadbenem prostoru, tako da imate čas za pripravo in umiritev pred začetkom. Če prihajate na vadbo prvič, vas prosimo, da pridete vsaj 15 minut prej, da se seznanite z lokacijo (najdete stavbo, v miru parkirate…) in da vam lahko razkažemo prostor ter da v miru izpolnite vpisni list.
  • s seboj si lahko prinesete odejo, s katero se lahko pokrijete pri končnem sproščanju (v položaju mrtveca) ali kot pomoč pri izvajanju sveče in podobnih položajev

OB PRIHODU

  • svojo obutev pustite ob vhodu. V vadbenem prostoru ste v v nogavicah, bosi ali hišnih copatih
  • telefone dajte potiho (ne vibra, ker je slišna)
  • če imate kakršnekoli poškodbe, omejitve, skrbi, jih pred vadbo zaupajte svojemu učitelju
  • na skupinsko vadbo stopajte v tišini, vzemite pripomočke, ki jih potrebujete, in se namestite. Pred pričetkom vadbe joge smo v tišini, gremo na mesto, kjer bomo vadili in se sede ali leže sproščamo.

MED VADBO

  • če kadarkoli med vadbo potrebujete počitek, zavzamite položaj otroka in se vanj vračate, tudi če ga učitelj specifično ne omeni
  • med vadbo pitje tekočin ni priporočeno! Ponovno pijete 15 minut po vadbi
  • med vadbo delate po svojih zmožnosti in ne prek praga bolečine
  • izogibajte se glasnemu govorjenju med skupinsko vadbo, saj s tem motite vadbo ostalih udeležencev
  • med vadbo se osredotočajte nase, poskušajte se ne primerjati z ostalimi vadečimi, ne tekmujete, saj vadite zase, poslušate svoje telo in navodila učitelja
  • bodite pozorni na učiteljeva navodila, jim skušajte čim bolje slediti in se pri tem opazovati. Položaje izvajajte počasi, postopoma in potrpežljivo. Po svojih zmožnostih in nikoli preko praga bolečine. Če čutite, da položaja iz kakršnegakoli razloga (poškodba, bolečina …) ne morete izvesti, obvestite učitelja in ta vam bo ponudil prilagojeno različico ali alternativni položaj.
  • Shavasana ali položaj mrtveca (ležanje na hrbtu) je zadnji položaj, ki ga na uri izvajamo, je zelo pomemben del joga ure in ga, če je le možno, NE preskočite, tudi če se vam mudi. V Shavasani telo predela in si zapomni vse, kar smo med uro naredili.

PO VADBI

  • če ste si izposodili našo blazino, jo očistite in spravite nazaj na njeno mesto, pobrišite tla, če so mokra od potu ter pospravite ostale pripomočke
  • konec ure je najprimernejši čas, ko se lahko pogovorite z učiteljem, če imate kakršna koli vprašanja