Napotki za vadbo joge

PRED VADBO

  • POTREBUJETE – Joga blazino in brisačo.
  • HRANA IN PIJAČA – Jogo je najbolje vaditi s praznim želodcem, priporočamo vam, da zadnji obrok zaužijete dve do tri ure pred vadbo. Pred vadbo popijte kozarec ali dva vode, med vadbo pitje odsvetujemo, saj tako lažje ohranjamo primerno toploto v telesu.
  • OBLAČILA – Med vadbo nosite lahka in udobna oblačila, ki omogočajo nemoteno gibanje.
  • IZOGIBAJTE SE – Močnim vonjem (deodorantom, eteričnim oljem, parfumom, kolonjski vodici). To velja tudi za vašo joga blazino, obleke in telo – tako bomo lažje ohranjali svežino prostora. Močni vonji lahko motijo ostale vadeče, zato vedno poskrbimo za čistost telesa ter ne uporabljamo močnih parfumov in dišav.
  • PRIDITE PRAVOČASNO – Smo točni. Na skupinsko vadbo pridite vsaj 10 minut pred začetkom, tako da imate dovolj časa za pripravo. Če zamute, počakajte pred dvorano in vstopite šele, ko se začetno sproščanje zaključi. Če prihajate na vadbo prvič, vas vabimo, da pridete vsaj 15 minut prej, da se seznanite z lokacijo in vam razkažemo prostor ter da v miru izpolnite vpisni list.
  • ZAMUJANJE – V kolikor zamudite vadbo, se v tišini priključite skupini in šele po začetni umiritvi vzemite blazino in pripomočke, ki jih boste potrebovali.
  • PREHLAD, VROČINA – Na vadbo ne hodimo, ko smo bolni, zaradi možnosti okužbe ostalih udeležencev.

OB PRIHODU

  • BOSIH NOG – Čevlje pustite ob vhodu. V vseh ostalih prostorih uporabljajte copate oziroma bodite v nogavicah ali bosi.
  • ELEKTRONSKE NAPRAVE – Izklopite jih. Če ste dežurni (zdravnik …), jih, prosimo, nastavite na vibracijo in nas na to opozorite.
  • KOMUNIKACIJA – Če imate kakršnekoli poškodbe, omejitve, skrbi, jih pred vadbo zaupajte svojemu učitelju.
  • VSTOP V PROSTOR – na skupinsko vadbo stopajte v tišini, vzemite pripomočke, ki jih potrebujete, in se namestite. Pred pričetkom vadbe joge smo v tišini, gremo na mesto, kjer bomo vadili in se sede ali leže sproščamo.

MED VADBO

  • POLOŽAJ OTROKA – Kadarkoli potrebujete počitek lahko zavzamete položaj otroka in se vanj vračate, tudi če ga učitelj specifično ne omeni.
  • PITJE – Med vadbo ne pijemo tekočin, po vadbi pa si lahko privoščite vodo ali zeliščni čaj.
  • KOMUNIKACIJA – Če vas karkoli boli, moti ali imate vprašanje, pokličite učitelja. Prosimo vas, da se izogibate glasnemu govorjenju med skupinsko vadbo, saj s tem motite vadbo ostalih udeležencev.
  • OSREDOTOČANJE NASE – Med vadbo se ne primerjamo z ostalimi vadečimi, ne tekmujemo, vadimo zase, poslušamo svoje telo in navodila učitelja.
  • UČITELJEVA NAVODILA – Bodite pozorni na učiteljeva navodila, jim poizkusite slediti in se pri tem opazovati. Položaje izvajajte počasi, postopoma in potrpežljivo. Če čutite, da položaja iz kakršnegakoli razloga (poškodba, bolečina …) ne morete izvesti, obvestite učitelja in ta vam bo ponudil modifikacije ali alternativni položaj.
  • SHAVASANA ali položaj mrtvaka (ležanje na hrbtu) je zadnji položaj, ki ga na uri izvajamo. Je pomemben del joga ure in ga, če je le možno, ga ne preskočite, tudi če se vam mudi. V Shavasani telo predela in si zapomni vse, kar smo med uro naredili. S seboj lahko prinesete odejo, ki vas bo grela pri končnem sproščanju.

PO VADBI

  • POČISTITE PROSTOR/BLAZINO – Če ste si izposodili blazino, jo očistite in spravite nazaj na njeno mesto. Pobrišite tla, če so mokra od potu ter pospravite ostale pripomočke.
  • VPRAŠANJA – Na koncu ure se pogovorite z učiteljem, če imate kakršna koli vprašanja.