JOGA

Kaj je joga?

Joga je celovita znanost o življenju, katere zametki segajo več tisoč let nazaj v Indijo. Je najstarejši sistem celovitega osebnostnega razvoja in obsega telo, um in dušo. Beseda joga v sanskrtu pomeni UNIJO – unijo telesa, uma in duha v eno celoto. Mnogi mislijo, da je joga samo telesna vadba oz. izvajanje jogijskih položajev (asan), a ni samo to. Asane so samo del joge. Joga je pot raziskovanja, odkrivanja, spoznavanja sebe in soočanja z vsemi svojimi znanimi in skritimi lastnostmi. Joga je izjemno, do potankosti izdelano in premišljeno urjenje osebnosti, ki lahko človeku omogoči, da dozori in uresniči ves svoj potencial.

V jogi obstaja osem glavnih stopenj preučevanja in prakse, lahko rečemo, samega sebe.

  1. Zakon vzdržnosti (YAMA) nas uči obnašanja, vzorcev, kako živeti v družbi
  2. Zakon izpolnjevanja dolžnosti (NIYAMA) je raziskovanje, preučevanje, razvoj samega sebe
  3. Telesni položaji (ASANE) stabilni telesni položaji s katerimi vplivamo tako na fizično, kot energijsko telo
  4. Nadzor življenjske energije (PRANAYAMA) nas nauči, kako z dihanjem nadziramo in usmerjamo življenjsko energijo, prano
  5. Odmik čutov (PRATYAHARA) od zunanjega sveta, čutil, se obrnemo vase
  6. Koncentracija (DHARANA) dejanje zadržanja, moč ‘biti’ v trenutku
  7. Meditacija (DHYANA)
  8. Kontemplacija (SAMADHI) srečanje z višjim jazom, razsvetljenje
KAJ JOGA NI?

Pogosta zmota je mišljenje, da je joga le telesna vadba, omejena na izvajanje asan oz. jogijskih položajev. Zato je pomembno, da vemo kaj joga ni – joga ni šport in ni religija.

TIPI in stili JOGE

Joga ima številne stile, ki jih delimo na štiri poglavitne tipe: bhakti joga (joga predanosti in emocij), karma joga (joga delovanja), jnana joga (joga spoznanja oz. modrosti) in radža joga (joga obvladovanja telesa in mišljenja).

V sklop radža joge uvrščamo tudi hatha jogo, ki je na zahodu najbolj razvita in predstavlja osnovo moderne joge. Več >

Prednosti joge

Redna praksa joge deluje pozitivno na izboljšanje srčno-žilnega in dihalnega sistema, povečuje moč mišic, njihovo gibljivost in prožnost, hitrejšo regeneracijo, izboljšuje ravnotežje, vpliva na boljšo koncentracijo in zavedanje telesa ter blagodejno vpliva na prebavni sistem in pomaga uravnavati zdravo telesno težo. Ima še vrsto drugih učinkov, ki pomagajo izboljšati tako psihomotorične sposobnosti kot druge dejavnike, ki lahko pripomorejo tudi k boljšemu športnemu rezultatu.​

Jogo vedno izvajamo po svojih zmožnostih. Učimo se spoštovati svoje fizične omejitve in delamo na tem, da jih premagamo.


Učenje joge

Pri jogi se posvečamo dihalnim tehnikam, ki pomagajo pri pomirjanju in premagovanju vsakdanjega stresa, pri globljem izvajanju jogijskijskih položajev, se učimo pravilnega izvajanja različnih jogijskih položajev (tudi s pomočjo pripomočkov), se učimo sklopov določenih sekvenc teh položajev, ki jih lahko potem izvajate sami doma in vam npr. pomagajo pri vaših športnih aktivnostih kot so tek, plavanje, kolesarjenje ipd. ter preizkušamo različne tehnike sproščanja pri katerih ponavadi uporabljam tudi različna eterična olja.

Na voljo je več različnih pristopov k učenju joge – individualne ure, jogo za podjeta in skupinske vadbe.


LOKAH SAMASTAH SUKHINO BHAVANTUMay all beings everywhere be happy and free.