JOGA

Kaj je joga?

Joga je celovita znanost o življenju, katere zametki segajo več tisoč let nazaj v Indijo. Je najstarejši sistem celovitega osebnostnega razvoja in obsega telo, um in dušo. Beseda joga v sanskrtu pomeni UNIJO – unijo telesa, uma in duha v eno celoto. Mnogi mislijo, da je joga samo telesna vadba oz. izvajanje jogijskih položajev (asan), a ni samo to. Asane so samo del joge. Joga je pot raziskovanja, odkrivanja, spoznavanja sebe in soočanja z vsemi svojimi znanimi in skritimi lastnostmi. Joga je izjemno, do potankosti izdelano in premišljeno urjenje osebnosti, ki lahko človeku omogoči, da dozori in uresniči ves svoj potencial.

V jogi obstaja osem glavnih stopenj preučevanja in prakse, lahko rečemo, samega sebe.

  1. Zakon vzdržnosti (YAMA) nas uči obnašanja, vzorcev, kako živeti v družbi
  2. Zakon izpolnjevanja dolžnosti (NIYAMA) je raziskovanje, preučevanje, razvoj samega sebe
  3. Telesni položaji (ASANE) stabilni telesni položaji s katerimi vplivamo tako na fizično, kot energijsko telo
  4. Nadzor življenjske energije (PRANAYAMA) nas nauči, kako z dihanjem nadziramo in usmerjamo življenjsko energijo, prano
  5. Odmik čutov (PRATYAHARA) od zunanjega sveta, čutil, se obrnemo vase
  6. Koncentracija (DHARANA) dejanje zadržanja, moč ‘biti’ v trenutku
  7. Meditacija (DHYANA)
  8. Kontemplacija (SAMADHI) srečanje z višjim jazom, razsvetljenje
KAJ JOGA NI?

Pogosta zmota je mišljenje, da je joga le telesna vadba, omejena na izvajanje asan oz. jogijskih položajev. Zato je pomembno, da vemo kaj joga ni – joga ni šport in ni religija.

TIPI in stili JOGE

Joga ima številne stile, ki jih delimo na štiri poglavitne tipe: bhakti joga (joga predanosti in emocij), karma joga (joga delovanja), jnana joga (joga spoznanja oz. modrosti) in radža joga (joga obvladovanja telesa in mišljenja).

V sklop radža joge uvrščamo tudi hatha jogo, ki je na zahodu najbolj razvita in predstavlja osnovo moderne joge. Beseda »hatha« je sestavljena iz dveh zlogov »ha« in »tha«, ki simbolično kaže na dva principa: sonce-luna, jin-jang, moški-ženski princip. Cilj joge je uravnotežiti ta dva principa ter s tem prispevati k telesni, duševni in duhovni rasti.

Hatha joga je nekako najbolj ražširjena v zahodnem svetu se pa razlikuje od šole do šole, učitelja do učitelja glede na tradicijo, iz katere črpajo vsebino. Poznamo tudi različne stile hatha joge, kot so na primer vinjasa joga, aštanga joga, šivananda joga in kundalini joga.

Hatha joga je pravzaprav prvi korak na poti joge – korak, ko usposobimo svoje telo, da lahko nadzoruje pretok energije k višjim, zahtevnejšim ciljem osebne preobrazbe. Vsi stili joge so usmerjeni k istemu cilju – doseči višje stanje zavesti in harmonijo; orodja pa se nekoliko razlikujejo glede na izbor tehnik in način poučevanja.

TRADICIONALNA HATHA JOGO sestavljajo naslednji elementi:

1. Asan (telesnih položajev)
2. Shat Karmas (šestih prečiščevalnih tehnik)
3. Pranayama (dihalne vaje in tehnike)
4. Bande (zapore) in Mudre s katerimi reguliramo Prano (življensko energijo) in Kundalini
5. Samadhi (srečanje z višjim jazom, razsvetljenje, nirvano)

Dandanes za HATHA JOGO lahko štejemo vse kar lahko storimo s telesom, mednje sodijo:

  • asane (telesni položaji)
  • pranayama (dihalne tehnike)
  • petje oz. recitiranje manter 
  • mudre (ročne kretnje)
  • shatkriye in shatkarme (čistilne tehnike)
  • sprostilne tehnike, meditacije in vizualizacije
Prednosti joge

Redna praksa joge deluje pozitivno na izboljšanje srčno-žilnega in dihalnega sistema, povečuje moč mišic, njihovo gibljivost in prožnost, hitrejšo regeneracijo, izboljšuje ravnotežje, vpliva na boljšo koncentracijo in zavedanje telesa ter blagodejno vpliva na prebavni sistem in pomaga uravnavati zdravo telesno težo. Ima še vrsto drugih učinkov, ki pomagajo izboljšati tako psihomotorične sposobnosti kot druge dejavnike, ki lahko pripomorejo tudi k boljšemu športnemu rezultatu.​

Jogo vedno izvajamo po svojih zmožnostih. Učimo se spoštovati svoje fizične omejitve in delamo na tem, da jih premagamo.


Učenje joge

Pri jogi se posvečamo dihalnim tehnikam, ki pomagajo pri pomirjanju in premagovanju vsakdanjega stresa, pri globljem izvajanju jogijskijskih položajev, se učimo pravilnega izvajanja različnih jogijskih položajev (tudi s pomočjo pripomočkov), se učimo sklopov določenih sekvenc teh položajev, ki jih lahko potem izvajate sami doma in vam npr. pomagajo pri vaših športnih aktivnostih kot so tek, plavanje, kolesarjenje ipd. ter preizkušamo različne tehnike sproščanja pri katerih ponavadi uporabljam tudi različna eterična olja.

Na voljo nudimo več različnih pristopov k učenju joge – individualne ure, jogo za podjeta in skupinske vadbe.

Ura se popolnoma posveti specifičnim potrebam in željam posameznika.

Ohranja večino elementov individualne vadbe. Učitelj se lahko posveča specifičnim potrebam obeh vadečih, ki si delita podoben cilj. Ta način je primeren za osebe, ki jim ne ugaja vadba v skupini in si želijo individualen pristop v družbi prijatelja ali družinskega člana. Je tudi odličen način deljenja zavezanosti jogi in ohranjanja discipline v dvoje.  ​

Ohranja personaliziran pristop semi individualnih ur, hkrati pa daje možnost samostojnejše vadbe znotraj manjše skupine. Učitelj joge je še vedno na voljo za sprotno pomoč pri pravilni izvedbi položajev ne da bi to bistveno vplivalo na tekoči potek vadbe. Je odličen način posvečanja prostega časa sebi in deljenja prostega časa s prijatelji ali družinskimi člani na redni bazi, za katere si mogoče prevečkrat ne utegnete najti časa.​

Z uvedbo joge lahko vodilni v podjetju relativno enostavno in hitro poskrbijo za boljše počutje in zdravje svojih zaposlenih na dolgi rok. Vse več podjetih se zaveda njenih blagodejnih učinkov na posameznika.

Razpisani termini na različnih lokacijah, ki se jim lahko pridružite kadarkoli v letu.


Napotki  za vadbo joge 

LOKAH SAMASTAH SUKHINO BHAVANTUMay all beings everywhere be happy and free.