Hatha joga

Je najbolj razširjena oblika joge na Zahodu. Sestavljena je iz telesnega in duhovnega dela. Telesni del hatha joge je v glavnem sestavljen iz telesnih položajev (asan) in zavestnega dihanja (pranajame). Toda duhovni del igra odločilno vlogo in od njega je v veliki meri odvisen učinek, ki ga dosežemo s telesnimi vajami. S kombinacijo in združevanjem obeh delov razvijamo zavedanje, moč in fleksibilnost. Kombinacija telesne in duševne prakse zmanjšuje stres in omogoča sprostitev. Hatha joga ustvarja ravnotežno moč in občutek dobrega počutja s pomočjo pravilnega prilagajanja in namernega delovanja telesa. Zaporedje položajev (asan) ogrevajo telo in nato delajo na poravnavi mišic in hrbtenice, da lahko energija prosto teče.

Beseda »hatha« je sestavljena iz dveh zlogov »ha« in »tha«, ki simbolično kaže na dva principa: sonce-luna, jin-jang, desni-levi, fizični-duhovni, moški-ženski princip. Cilj joge je uravnotežiti ta dva principa ter s tem prispevati k telesni, duševni in duhovni rasti.

Hatha joga je odličen prvi korak na poti joge – korak, ko usposobimo svoje telo, da lahko nadzorujemo pretok energije k višjim, zahtevnejšim ciljem osebne preobrazbe. Vsi stili joge so usmerjeni k istemu cilju – doseči višje stanje zavesti in harmonijo; orodja pa se nekoliko razlikujejo glede na izbor tehnik in način poučevanja.

Hatha joga je zasnovana tako, da posameznik pride do samo-transformacije skozi pozornost na svoj dih. Ko se osredotočite na dih, lahko umirite svoj um in ste bolj prisotni v trenutku. Ta praksa je zato zelo zadovoljujoča in koristna za vse nivoje in letnike jogistov. Ena izmed lepih stvari v jogi je, da lahko vedno greste globlje, vedno obstaja način za duhovno rast in preoblikovanje življenje na bolje!

Hatha jogo lahko tako kot katerokoli drugo jogo zelo različno uporabimo, saj ima že sama po sebi precejšnjo število različic. Razlikuje od šole do šole, učitelja do učitelja glede na tradicijo, iz katere črpajo vsebino. Poznamo tudi različne stile hatha joge, kot so na primer vinjasa joga, aštanga joga, šivananda joga in kundalini joga.

Po mojem mnenju obstaja toliko vadb joge kolikor je učiteljev joge. Vsak učitelj joge ima svojo energijo in sebi lasten način predajanja svojega znanja joge, ki je najpogosteje tudi različica, ki mu/ji je najbolj blizu in pri srcu. Če ste se kdaj že srečali z jogo in vam slučajno ni bila povšeči, vas pozivam, da poskušate naprej. Najdite učitelja, ki vam v tistem trenutku ustreza, saj joga prinaša toliko pozitivnega v naše življenje, da bi bilo škoda, če bi obupali nad njo prehitro. Najdite svoj stil – vredno bo na dolgi rok 😉

Različice “mojih” vadb joge, katerih osnova je seveda hatha joga in so prilagojene ciljni skupini so:

Nekaj ​​dodatnih koristi Hatha joge:

  • povečuje moč
  • povečuje prožnost in mišični tonus
  • Izboljšanje koncentracije in fokusa misli
  • spodbuja telesno in duševno ravnovesje
  • razvija pravilnejšo držo telesa
  • zmanjšuje stres
  • spodbuja občutek sproščenosti in miru
  • povečuje zmogljivost pljuč za boljše dihanje

Na voljo je več različnih pristopov k učenju joge:

Ura se popolnoma posveti specifičnim potrebam in željam posameznika.

Ohranja večino elementov individualne vadbe. Učitelj se lahko posveča specifičnim potrebam obeh vadečih, ki si delita podoben cilj. Ta način je primeren za osebe, ki jim ne ugaja vadba v skupini in si želijo individualen pristop v družbi prijatelja ali družinskega člana. Je tudi odličen način deljenja zavezanosti jogi in ohranjanja discipline v dvoje.  ​

Ohranja personaliziran pristop semi individualnih ur, hkrati pa daje možnost samostojnejše vadbe znotraj manjše skupine. Učitelj joge je še vedno na voljo za sprotno pomoč pri pravilni izvedbi položajev ne da bi to bistveno vplivalo na tekoči potek vadbe. Je odličen način posvečanja prostega časa sebi in deljenja prostega časa s prijatelji ali družinskimi člani na redni bazi, za katere si mogoče prevečkrat ne utegnete najti časa.​

Z uvedbo joge lahko vodilni v podjetju relativno enostavno in hitro poskrbijo za boljše počutje in zdravje svojih zaposlenih na dolgi rok. Vse več podjetih se zaveda njenih blagodejnih učinkov na posameznika.

Razpisani termini na različnih lokacijah, ki se jim lahko pridružite kadarkoli v letu.


VEČ o Hatha jogI

TRADICIONALNO HATHA JOGO sestavljajo naslednji elementi:

1. Asane (telesnih položajev)
2. Shat Karmas (šestih prečiščevalnih tehnik)
3. Pranayama (dihalne vaje in tehnike)
4. Bande (zapore) in Mudre s katerimi reguliramo Prano (življensko energijo) in Kundalini
5. Samadhi (srečanje z višjim jazom, razsvetljenje, nirvano)

Dandanes za HATHA JOGO lahko štejemo vse kar lahko storimo s telesom, mednje sodijo:

  • asane (telesni položaji)
  • pranayama (dihalne tehnike)
  • petje oz. recitiranje manter 
  • mudre (ročne kretnje)
  • shatkriye in shatkarme (čistilne tehnike)
  • sprostilne tehnike, meditacije in vizualizacije

ZGODOVINA

Hatha joga je sistem joge, ki ga je uvedel Yogi Swatmarama, jogijski mojster v 15. stoletju v Indiji. Beseda »hatha« izhaja iz sanskrtskih izrazov »ha«, kar pomeni »sonce« in »tha«, kar pomeni »luna«. Tako je Hatha joga znana kot veja joge, ki združuje pare nasprotij, ki se nanašajo na pozitivne (sončne) in negativne (lune) tokove v sistemu.

Vir: Andre Van Lysebeth: Učim se joge