Malo o jogi in o tem kaj joga ni

Joga je celovita znanost o življenju, katere zametki segajo več tisoč let nazaj v Indijo. Je najstarejši sistem celovitega osebnostnega razvoja in obsega telo, um in dušo. Beseda joga v sanskrtu pomeni unijo – unijo telesa, uma in duha v eno celoto. Joga je pot raziskovanja, odkrivanja, spoznavanja sebe in soočanja z vsemi svojimi znanimi in skritimi lastnostmi. Joga je predvsem izjemno, do potankosti izdelano in premišljeno urjenje osebnosti, ki lahko človeku omogoči, da dozori in uresniči ves svoj potencial. Obenem omogoča odgovore na temeljna življenjska vprašanja. Joga je pot k sebi.

KAJ JOGA NI?

Pogosta zmota je mišljenje, da je joga le telesna vadba, omejena na izvajanje asan oz. jogijskih položajev. Zato je pomembno, da vemo kaj joga ni – joga ni šport in ni religija.

VRSTE JOGE

Joga ima številne zvrsti, ki jih delimo na štiri poglavitne: bhakti joga (joga predanosti in pobožnosti), karma joga (joga delovanja), jnana joga (joga spoznanja oz. modrosti) in radža joga (joga obvladovanja telesa in mišljenja).

V sklop radža joge uvrščamo tudi hatha jogo, ki je na zahodu najbolj razvita in predstavlja osnovo moderne joge. Beseda »hatha« je sestavljena iz dveh zlogov »ha« in »tha«, ki simbolično kaže na dva principa: sonce-luna, jin-jang, moški-ženski princip. Cilj joge je uravnotežiti ta dva principa ter s tem prispevati k telesni, duševni in duhovni rasti.

Največja verjetnost je, da se najprej srečamo s hatha jogo. Srečamo tudi stile hatha joge, kot so na primer: vinjasa joga, aštanga joga, šivananda joga in kundalini joga.

Hatha joga je pravzaprav prvi korak na poti joge – korak, ko usposobimo svoje telo, da lahko nadzoruje pretok energije k višjim, zahtevnejšim ciljem osebne preobrazbe. Vsi stili joge so usmerjeni k istemu cilju – doseči višje stanje zavesti in harmonijo; orodja pa se nekoliko razlikujejo glede na izbor tehnik in način poučevanja.

PREDNOSTI JOGE

Redna praksa joge deluje pozitivno na izboljšanje srčno-žilnega in dihalnega sistema, povečuje moč mišic, njihovo gibljivost in prožnost, hitrejšo regeneracijo, izboljšuje ravnotežje, vpliva na boljšo koncentracijo in zavedanje telesa ter blagodejno vpliva na prebavni sistem in pomaga uravnavati zdravo telesno težo. Ima še vrsto drugih učinkov, ki pomagajo izboljšati tako psihomotorične sposobnosti kot druge dejavnike, ki lahko pripomorejo tudi k boljšemu športnemu rezultatu.​

Jogo vedno izvajamo po svojih zmožnostih. Učimo se spoštovati svoje fizične omejitve in delamo na tem, da jih premagamo.


UČENJE JOGE

Pri nas se pri jogi posvečamo dihalnim tehnikam, ki pomagajo pri pomirjanju in premagovanju vsakdanjega stresa, pri globljem izvajanju jogijskijskih položajev, se učimo pravilnega izvajanja različnih jogijskih položajev (tudi s pomočjo pripomočkov), se učimo sklopov določenih sekvenc teh položajev, ki jih lahko potem izvajate sami doma in vam npr. pomagajo pri vaših športnih aktivnostih kot so tek, plavanje, kolesarjenje ipd. ter preizkušamo različne tehnike sproščanja pri katerih ponavadi uporabljam tudi različna eterična olja.

Na voljo so individualne ure, joga za podjeta in skupinske vadbe.