Hatha joga

Je najbolj razširjena oblika joge na Zahodu. Sestavljena je iz telesnega in duhovnega dela. Telesni del hatha joge je v glavnem sestavljen iz telesnih položajev (asan) in zavestnega dihanja (pranajame). Toda duhovni del igra odločilno vlogo in od njega je v veliki meri odvisen učinek, ki ga dosežemo s telesnimi vajami. S kombinacijo in združevanjem obeh delov razvijamo zavedanje, moč in fleksibilnost. Kombinacija telesne in duševne prakse zmanjšuje stres in omogoča sprostitev. Hatha joga ustvarja ravnotežno moč in občutek dobrega počutja s pomočjo pravilnega prilagajanja in namernega delovanja telesa. Zaporedje položajev (asan) ogrevajo telo in nato delajo na poravnavi mišic in hrbtenice, da lahko energija prosto teče.

Hatha joga je sistem joge, ki ga je uvedel Yogi Swatmarama, jogijski mojster v 15. stoletju v Indiji. Beseda »hatha« izhaja iz sanskrtskih izrazov »ha«, kar pomeni »sonce« in »tha«, kar pomeni »luna«. Tako je Hatha joga znana kot veja joge, ki združuje pare nasprotij, ki se nanašajo na pozitivne (sončne) in negativne (lune) tokove v sistemu. Kot jin-jang, desni-levi, fizični-duhovni, moški-ženski princip. Cilj joge je uravnotežiti ta dva principa ter s tem prispevati k telesni, duševni in duhovni rasti.

Hatha joga je odličen prvi korak na poti joge – korak, ko usposobimo svoje telo, da lahko nadzorujemo pretok energije k višjim, zahtevnejšim ciljem osebne preobrazbe. Vsi stili joge so usmerjeni k istemu cilju – doseči višje stanje zavesti in harmonijo; orodja pa se nekoliko razlikujejo glede na izbor tehnik in način poučevanja.

Hatha joga je zasnovana tako, da posameznik pride do samo-transformacije skozi pozornost na svoj dih. Ko se osredotočite na dih, lahko umirite svoj um in ste bolj prisotni v trenutku. Ta praksa je zato zelo zadovoljujoča in koristna za vse nivoje in letnike jogistov. Ena izmed lepih stvari v jogi je, da lahko vedno greste globlje, vedno obstaja način za duhovno rast in preoblikovanje življenje na bolje!

Hatha jogo lahko tako kot katerokoli drugo jogo zelo različno uporabimo, saj ima že sama po sebi precejšnjo število različic. Razlikuje od šole do šole, učitelja do učitelja glede na tradicijo, iz katere črpajo vsebino. Poznamo tudi različne stile hatha joge, kot so na primer vinjasa joga, aštanga joga, šivananda joga in kundalini joga.

Dandanes za HATHA JOGO lahko štejemo vse kar lahko storimo s telesom, mednje sodijo:

  • asane (telesni položaji)
  • pranayama (dihalne tehnike)
  • petje oz. recitiranje manter 
  • mudre (ročne kretnje)
  • shatkriye in shatkarme (čistilne tehnike)
  • sprostilne tehnike, meditacije in vizualizacije

Obstaja toliko različic joge kolikor je učiteljev joge. Vsak učitelj joge ima svojo energijo in sebi lasten način interpretacija/predajanja svojega znanja joge, ki je najpogosteje tudi različica, ki mu/ji je najbolj blizu in pri srcu. Če ste se kdaj že srečali z jogo in vam slučajno ni bila povšeči, preizkšajte naprej. Najdite učitelja, ki vam v tistem trenutku ustreza, saj joga prinaša toliko pozitivnega v naše življenje, da bi bilo škoda, če bi obupali nad njo prehitro. Najdite svoj stil – vredno bo na dolgi rok 😉

Različice moje interpretacije joge, katerih osnova je seveda hatha joga so:

Dodatne koristi Hatha joge:

  • povečuje moč
  • povečuje prožnost in mišični tonus
  • Izboljšanje koncentracije in fokusa misli
  • spodbuja telesno in duševno ravnovesje
  • razvija pravilnejšo držo telesa
  • zmanjšuje stres
  • spodbuja občutek sproščenosti in miru
  • povečuje zmogljivost pljuč za boljše dihanje

TRADICIONALNO HATHA JOGO sestavljajo:

1. Asane (telesnih položajev)
2. Shat Karmas (šestih prečiščevalnih tehnik)
3. Pranayama (dihalne vaje in tehnike)
4. Bande (zapore) in Mudre s katerimi reguliramo Prano (življensko energijo) in Kundalini
5. Samadhi (srečanje z višjim jazom, razsvetljenje, nirvano)

Vir: Andre Van Lysebeth: Učim se joge